HUREN

Verhuurprocedure

Het UMF heeft 149 verhuureenheden in de stad Utrecht. Deze woningen en bedrijfsruimtes kunnen gehuurd worden door woningzoekenden die op de wachtlijst staan van het UMF. Als u woningzoekende wilt worden, dient u zich aan te melden als donateur / woningzoekende. U krijgt dan automatisch het huuraanbod per mail toegestuurd. Als huurwoningen beschikbaar komen, wordt toewijzing gedaan door de onafhankelijke toewijzingscommissie. De belangrijkste criteria voor toewijzen zijn:

 

– uw inschrijfduur bij het UMF;

– uw (verzamel)inkomen;

– uw gezinssamenstelling.

 

Voor het huren van een woning geldt een inkomenseis van 4x de (bruto) huurprijs per maand, uitgaande van een inkomen uit vast dienstverband. Bij gelijke kandidaten speelt de inschrijfduur een grote rol. Houdt u er dus rekening mee dat het enkele jaren kan duren voor u in aanmerking komt om een woning van het UMF te huren. Voor de inschrijving als woningzoekende geldt dat deze strikt persoonlijk is en niet overdraagbaar aan een familielid, vriend of kennis. Het huurcontract wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden en is daarna per maand met ingang van de 1e van de maand opzegbaar.